متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

مدت زمان باقی ماندن پین در بیماران دچار شکستگی

مدت زمان باقی ماندن پین در بیماران دچار شکستگی

مدت زمان باقی ماندن پین - امروزه استفاده از انواع تجهیزات تثبیت کننده (ایمپلنت های فلزی) برای تثبیت بسیاری از شکستگی های استخوانی، جراحی های ترمیمی و سایردرمان های ارتوپدی کاربرد گسترده ای دارد. انواع تجهیزات تثبیت کننده ارتوپدی به صورت داخلی، خارجی و یا داخل کانال استخوانی هستند که به منظور ثابت کردن و تنظیم جایگاه استخوان به خصوص در موارد شکستگی های همراه با جابجایی استخوان مورد استفاده قرار می گیرند.

مدت زمان باقی ماندن پین

جنس ایمپلنت های فلزی مورد استفاده در جراحی های ارتوپدی اکثراً از نوع استیل ضد زنگ و یا تیتانیوم است و شامل پین، پیچ و پلاک، اکسترنال فیکساتور، نیل اینترا مدولاری و پروتزها می باشند.

 

مدت زمان باقی ماندن پین

پزشک معالج در مورد نوع و جنس تجهیزات تثبیت کننده بکار برده شده برحسب نوع عارضه، سن بیمار ، محل کارگذاری و  … تصمیم گیری می کند.

مدت زمان باقی ماندن پین

پین (pin) ساده ترین ابزار جهت ثابت کردن شکستگی ها است. در اغلب موارد تثبیت قطعات کوچک استخوان و یا در اطراف مفاصل (بخصوص در شکستگی های دست) از پین استفاده می شود. گاهی اوقات بعد از جراحی سر پین در خارج از پوست باقی می ماند و پس از گذشت چند هفته که قطعات شکسته شده به اندازه کافی به یکدیگر می چسبند پین ها در کلینیک توسط پزشک ارتوپد، بدون درد و بدون نیاز به جراحی خارج می شوند.


برای خواندن ادامه مقاله روی مدت زمان باقی ماندن پین در بیماران دچار شکستگی کلیک کنید.


دکتر سلیمانها

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو ( mehran soleymanha )
استاد تمام گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و عضو انجمن جراحان زانو و آسیب های ورزشی
کلینیک زانوی رشت (rasht knee clinic)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.