متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

تاثیر ورزش های تقویت کننده ی عضلات در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو

تاثیر ورزش های تقویت کننده ی عضلات در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو

استئوآرتریت زانو شایع ترین بیماری مفصلی است که با تخریب پیشرونده غضـروف مفصلی مشخص می شود و می تواند منجر به ناتوانی، مشکلات جسمی و تحمیل هزینه برای خانواده و جامعه شود. لذا پیدا کردن روش درمانی که بتواند در کاهش عوارض این بیماری موثر باشد از اهمیت زیادی برخوردار است

علائم اسـتئوآرتریت زانو شامل درد، خشکی صبحگاهی ، محدودیت حرکات مفصلی و حساسیت در خط مفصلی می باشد. گاهی خشکی صبحگاهی مفصل زانو ممکن است با درد و التهاب همراه باشد و هنگام وزن گذاری روی زانو، راه رفتن و یا ایستادن ایجاد درد و ناراحتی کند.

اسـتئوآرتریت زانو


خشکی صبحگاهی مفصل زانو به ویژه در افراد مسن ( به علت فرسایش مفصل ، ضعف عضلات و سفتی تاندون های اطراف زانو) یک عارضه ای طبیعی است . علاوه براین خشکی صبحگاهی مفصل زانو می تواند علامتی برای سایر بیماری های مفصلی (مانند آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک …)، لوپوس، بورسیت (التهاب بورس مفاصل)، نقرس نیز باشد.

نقایص پاتوفیزیولوژیکی استئوآرتریت زانو به صورت ضعف و آتروفی عضلات اطراف زانو به خصوص عضله چهارسرران، بی ثباتی مفصلی و کاهش دامنه حرکتی می باشد.

اسـتئوآرتریت زانو


به طور کلی خشکی مفاصل ، فاکتور خطر برای آسیب مفاصل در آینده نزدیک است. بنابراین مراجعه به پزشک و معاینه بالینی و در برخی موارد انجام آزمایشات با هدف تعیین علت این عارضه ضروری است.



جهت مطالعه ادامه این مطلب به  تاثیر ورزش های تقویت کننده ی عضلات در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو  مراجعه نمایید.

دکتر مهران سلیمانها:

متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو در رشت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.