متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو

نکات مهم در جراحی پارگی مینیسک زانو

نکات مهم در جراحی پارگی مینیسک زانو

نکات مهم در جراحی پارگی مینیسک زانو : پارگی دژنراتیو منیسک بخشی از روند تخریب زانو می باشد که با افزایش سن به تدریج در منیسک ایجاد شده و در افراد مبتلا به آرتروز بیشتر دیده می شود.

امکان بروز پارگی منیسک حتی در سنین کودکی، نوجوانی و بزرگسالی نیز وجود دارد . پارگی های منیسک در افراد جوان معمولا به دلیل چرخش ناگهانی پا، بلند کردن اجسام سنگین ، در هنگام ورزش‌های پرتحرک که در آنها حرکات چرخشی مکرر تکرار می‌شوند و اغلب در افرادی اتفاق می افتد که دچار ناپایداری های زانو (مثل پارگی رباط) و یا ضعف عضلات اطراف زانو هستند.

پارگی مینیسک زانو | انواع پارگی منیسک
انواع پارگی منیسک

روش‌های درمانی در پارگی مینیسک زانو

پارگی منیسک ممکن است هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نکرده و حتی بیمار نداند منیسک زانوی او پاره است.

  • درمان های بدون جراحی پارگی مینیسک زانو:

شامل مصرف داروهای ضدالتهابی ، استراحت و جلوگیری از انجام فعالیت هایی است که باعث تشدید علائم می شود ، استفاده از کمپرس یخ (باعث کاهش تورم و التهاب شده)، استفاده از زانوبند طبی، بریس ، فیزیوتراپی و ورزش های اصلاحی می تواند در موارد حاد پارگی مینیسک زانو موثر باشند. البته این اقدامات تا حدود زیادی بستگی به شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی ، اندازه پارگی و تقاضای بیمار دارند.

 

  • درمان های جراحی پارگی منیسک زانو:

در موارد پارگی شدید منیسک زانو که زندگی را برای فرد مشکل می کند و درمان های بدون جراحی بهبودی ایجاد نمی کنند عمل جراحی توصیه می شود. مهمترین این علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالی شدن زانو و تورم گاهگاهی آن است. در این مواقع جراحی آرتروسکوپی به تشخیص درد ناشی از پارگی مینیسک کمک کرده و یکی از روش‌های درمانی مناسب در بروز دردهای شدید و مکرر است.



جهت مطالعه ادامه این مقاله به نکات مهم در جراحی پارگی مینیسک زانو  مراجعه نمایید.

دکتر مهران سلیمانها:

متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو در رشت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.